Classic for Kids Online

Ghidul suport de educație muzicală Classic for Kids – Mozart at the Animals Farm!

Ghidul-suport de educație muzicală Classic for Kids se dorește a fi un ghid explicativ, destinat tuturor celor interesați să susțină instruirea muzicală a copiilor cu ajutorul materialelor propuse de noi. Ideea unui ghid sub formă de fișe explicative a fost dezvoltată în cadrul proiectului Classic for Kids, în vederea continuării procesului de educație muzicală început în școlile pe care le-am vizitat.

 

Ghidul Classic for Kids se adresează în egală măsură părinților, dascălilor și copiilor, deoarece conține explicații și sugestii pe înțelesul fiecăruia dintre ei.

 

Vă invităm așadar, dragi copii, părinți, bunici, educatori, să porniți împreună cu noi în fascinanta călătorie printre sunetele muzicale, cu ajutorul acestui set de 6 fișe cu lecții distractive. Fiecare lecție pornește de la câte o lucrare muzicală pe care ne-am propus să o aducem în fața voastră, pentru a vă ademeni să cântați împreună cu noi sau să audiați cele mai proaspete piese ale compozitorilor care ne-au însoțit în turneul nostru prin școli. Aveți nevoie doar de puțină atenție, tot pe atâta încredere și multă voie bună.

Urmărește lecțiile Classic for Kids:

Lecția 1A: W.A. Mozart – La tartine de beurre (exersează cu noi)

Învățați cu noi și cu micul Mozart tehnici de mimă și percuție corporală!

 

AVERTISMENT: Acest video este strict pentru antrenament. Nu încerca de unul singur, fiindcă distracția e întotdeauna mai mare în doi. Urmăriți atent mișcările și urmați indicațiile noastre pentru a vă putea bucura împreună cu noi de farmecul muzicii lui W.A. Mozart.

Dacă ai exersat destul încearcă și varianta completă mai de mai jos!

Lecția 1B: W.A. Mozart – La tartine de beurre (varianta completă)

Cântați cu noi și cu micul Mozart, cu ajutorul tehnicilor de mimă și percuție corporală învățate!

 

Bun venit în bucătăria mozartiana, unde vă așteptăm pregătiți de distracție și cu mișcările deja exersate.

 

După ce ați învățat bine toate mișcările din video-ul nostru de antrenament, va fi floare la ureche să cântați împreună cu noi.

Lecția 2A: Anamaria Meza – Tucanul (varianta lentă)

Puneți-vă sângele în mișcare împreună cu prietenul nostru, tucanul, învățând ce înseamnă timp și contratimp!

 

Începeți cu varianta lentă. Acest video, conceput special pentru antrenament, ne învață să ținem ritmul precis, cu pașii pe timpi și cu mâinile în contratimp. Cu câte un băț în fiecare mână, urmați pachetul nostru de instrucțiuni și exersați în ritm mai lent “fabulosul” dans al tucanului.

 

După ce ați exersat suficient încercați varianta rapidă mai jos.

Lecția 2B: Anamaria Meza – Tucanul (varianta lentă)

Pregătiți-vă de dans, împreună cu prietenul nostru, tucanul.

 

După ce ați exersat suficient încât să nu dați greș, apăsați butonul de start pentru o porție de distracție în pași vioi de dans. Nu uitați bețele, pentru bătăile în contratimp!

Lecția 3: Anamaria Meza – Crocodilul

Intrați cu curaj în bucătăria noastră muzicală, unde aproape orice este permis, cu condiția să sune interesant. Nu vă temeți de crocodil, căci este tare prietenos și ne învață că ritmul nu înseamnă doar bătăi, ci și pauze!

 

Aveți nevoie de puțină imaginație, câteva materiale și ingrediente “sonore” și multă voie bună. Sunteți liberi să vă confecționați propriile instrumente, pe care vă încurajăm să le adaptați ulterior la muzica voastră preferată sau chiar să creați ritmuri unice cu ajutorul lor.

Lecția 4: Ciprian Gabriel Pop – Sneaky Foxy

Să audiem o piesa muzicala înseamnă să o ascultăm atent, gândindu-ne la ce ar vrea compozitorul să ne sugereze.

 

Ascultând începutul plin de suspans al piesei, ne putem imagina vulpea cum se strecoară tiptil pe după copaci, când cu pași mari și apăsați, când cu pași mărunți și repezi, după cum descrie și muzica. Fără să fie văzută, vicleana reușește să ajungă până la cotețul găinilor. Dintr-odată, muzica se precipită și ne imaginăm imediat cum găinile, speriate, fac mare tărăboi, însă vulpea tot apucă să fure trei ouă și să fugă. În urma ei, auzim cum cocoșul strigă “Cucurigu”, dar este prea târziu… Rămâne trist, în timp ce vulpea dispare în pădure cu ouăle, căutând un loc în care să le mănânce.

 

PROVOCARE:

Urmărește atent acțiunea și identifică momentele cheie:

– mersul tiptil al vulpii și pașii mărunți printre copaci

– cotcodăcitul găinilor din coteț

– furtul ouălor

– strigătul cocoșului

apoi ascultă din nou și, fără să te uiți, încearcă să le recunoști.

Lecția 5: Șerban Marcu – Butterfly

Să audiem o piesa muzicala înseamnă să o ascultăm atent, gândindu-ne la ce ar vrea compozitorul să ne sugereze.

 

Muzica, diafană de la început până la sfârșit, descrie freamătul aripilor unui fluture singuratic. Cu ochii închiși, ne putem imagina un curcubeu de culori prin care pătrunde lumina. Sunt aripioarele delicate, ușor transparente, ale fluturelui care-și caută perechea. Lumina și căldura soarelui îl mângâie, dându-i speranța împlinirii visului la iubirea pe care o așteaptă, atât de răbdător.

 

PROVOCARE:

Ascultă cu ochii închiși și imaginează-ți bătaia aripilor fluturelui și culorile sale.

Lecția 6: Cristian Bence-Muk – Bruno, motanul din familia mea

Să audiem o piesa muzicala înseamnă să o ascultăm atent, gândindu-ne la ce ar vrea compozitorul să ne sugereze.

 

Muzica zglobie ne ajută să ne imaginăm o zi obișnuită din viața unei pisici “aristocrate”. În orice casă cu pian, un motan care se respectă nu ratează ocazia de a se plimba pe clape. Miaună, cerând să fie mângâiat și toarce cu încântare atunci când primește ceea ce cere. Însă motanul Bruno nu se mulțumește doar cu atât. Poznaș de felul său, sare pe canapea, de unde îi place să observe tot ce mișcă prin casă în timp ce patrulează. Din locul lui obișnuit de stat la pândă, Bruno își observă vechiul “prieten”: pe șoricelul Chiț. Se repede spre el, într-un salt pisicesc fabulos după care, mulțumit de ispravă, o zbughește pe geam afară în aventura sa zilnică prin împrejurimi.

 

PROVOCARE:

Urmărește atent acțiunea și identifică momentele cheie:

1. mersul motanului pe clapele pianului

2. mieunatul lui Bruno (observă de câte ori miaună!)

3. plimbarea lui Bruno pe canapeaua cea nouă

4. saltul spectaculos peste amicul șoarece

apoi ascultă din nou și, fără să te uiți, încearcă să le recunoști.

Classic for Kids – Carnavalul Animalelor!

Povestim și ne jucăm pe muzică lui W.A. Mozart, tropăim cu Elefantul și facem orchestră cu leii din din Carnavalul Animalelor de Camille Saint-Saëns!

 

Nu ai nevoie de instrumente muzicale, mini-orchestra de acasă sau de la clasă, are conserve, borcănele, semințe și boabe de orez!

Cele mai noi povești:

CÂNTĂ CU NOI: W.A. Mozart – Menuet în F major, KV 2

 

Învățăm și ne jucăm împreună cu micuțul Mozart și fluturașul – prin intermediul unei combinații de mișcări de percuție corporală (body percussion) care aduc un plus de vioiciune muzicii marelui compozitor. E o muzică pe cât de simplă și naturală, pe atât de frumoasă și bine organizată.

NE JUCĂM CU INSTRUMNETE: Camille Saint-Saëns – Carnavalul Animalelor – Marșul Regal al Leului

 

Cutii metalice goale? Borcănele? Capace? Role din carton? Semințe sau boabe de orez? Toate pot deveni instrumente din mini-orchestra de acasă, însă doar cu aprobarea părinților! Sfatul nostru este să îi chemați și pe ei la joaca de-a orchestra, pentru că Camille Saint-Saëns vă invită pe toți la Carnaval

CÂNTĂ CU NOI: Camille Saint-Saëns -Carnavalul Animalelor – Elefantul

 

Micului elefant îi place joaca, dar și tropăiala. Haideți să tropăim împreună cu elefantul lui Saint-Saëns, să batem din palme și să pocnim din degete, pe ritmul legănat al muzicii!

NE JUCĂM CU INSTRUMNETE: Classic for Kids -Camille Saint-Saëns – Carnavalul Animalelor -Elefantul

 

Elefănțelul lui Camille Saint-Saëns a devenit serios. A renunțat la tropăit și vrea să dirijeze întreaga orchestră. Alegeți împreună cu părinții câteva obiecte sau materiale din casă, cu care să îl acompaniați pe micul elefant în joaca lui muzicală! Vă poftim la vals!

Descoperă și alte povești muzicale alături de Anamaria și Bogdan!